Kehityskuvat

maanantai 10. maaliskuuta 2014

Soveltaen sotaan.

Olen kyllästynyt itseeni ja siksi päätin repäistä ja soveltaa. Tiedän, tiedän, ettei siitä yleensä seuraa mitään hyvää, mutta nyt on pakko. 
Mä aloitin tänään uuden ruokavalion, mutta enpäs mennytkään viikoilla 1-2 vaan viikoilla 3-4. Ajattelin, että muutama viikko lisää hiilaritonta elämää saa rasvan suorastaan tirisemään ulos miun kropasta. Musta tuntuu, että painon putoaminen on pudonnut tuohon 72,2 kiloon. Vaikkei tietenkään paino kerro siitä, mitä sisällä tapahtuu, on kuitenkin turvallista, jos se paino tippuisi. Sitten ainakin tietäisi, että tekee edes jotain oikein. 

Eka päivä siis takana ja hyvä fiilis. En tiedä, johtuuko se hiilareiden puutteesta, vai padotusta raivosta, vähän ohimoa kolottaa. En anna sen häiritä, sillä olen liekeissä (taas). Kerrankin mulla ei ollut nälkä aamiaisen jälkeen, kuin ehkä klo 12. Normaalisti olen jo aivan nälkähorkassa viimeistään klo 10, jos syön aamupalan vaikka klo 7-8. Mutta ei tänään. Ja syy on tämä: 

Aamupala
Nimittäin aamupala oli astetta tukevampi, kuin koskaan. Tässähän mulla on munakas (2 kokonaista munaa, 3 valkuaista, kinkkua ja juustoa) lisänä salaattia (lemppariani KAALIraastetta), kurkkua ja pienen pieni porkkana. Ei kyllä ollut nälkä, kun lakkasin syömästä. 

Lounaalla vähän kuin kaipasin leipää, tai jotain, mutta kyllä suuri annos kaaliraastetta, vihanneksia ja broileri-kidneypapu-sössöä piti nälän poissa ihan iltapäivään asti. 
Ehkä suurin menetys on se, että päivällisellä ei enää ole suurempaa hiilihydraatin lähdettä, niin kuin tähän asti. Päivällinen ja lounas on siis lähes samanlaisia. MUTTA olen saanut myönnytykseksi, että saan syödä LOHTA silloin.


 Ja mitä mä tänään söin, graavilohta <3 ja salaattia. Oi ei, mä olen taivaassa. (Miten niin saa sellaisen käsityksen, että olen ihan sekaisin, kun ruoka antaa näin hyvät kilarit??)

Meidän ms.fitness ryhmän tytöt facessa ovat jakaneet uskomattomia kuvia itsestään. Siellä on kyllä sellaista pyllyä ja reittä, että itsestä tuntuu kyllä aika epätoivoiselta. Epätoivoiselta sen suhteen, etten mä varmaan koskaan saa itselleni samanlaisia. Mutta toisaalta ne kuvat ovat juuri niitä, mitkä motivoivat entistä enemmän. Mulla on tänään alkanut uusi täyden kympin viikko. Siis ruokavalion suhteen (juoksemaan en varmasti näillä hiilareilla 10 kilometriä pysty, mutta menen sitten vähän pienempiä lenkkejä :D). Mä olen päättänyt lopettaa KAIKEN ohi listan syömisen. Ei siis enää ylimääristä porkkanaa tai pienen pientä siivua omenaa. Jos haluan rasvan tirisevän ulos kropastani, on sen eteen VARMASTI tehtävä töitä enemmän kuin porkkanan kuorimiseen. 

Jotenkin helposti vääristyy ajatus siitä, mitä voi tehdä tai mitä voi syödä ja mitä ei. Eihän porkkanassa paljon mitään ole, vain 26 kaloria. Mutta kun niitä syö kilon, niin onkin syönyt vahingossa 260 kaloria, ja parhaassa tapauksessa vielä enemmän (en mä oikeesti ole pystynyt kiloa porkkanaa syömään, mutta aika paljon kuitenkin. Olen niin rakastunut niihin.) Olen lueskellut noita OIKEIDEN fitness-mimmien blogeja ja kyllä se on tarkkaa, miten elää. Varsinkin kisadieetin ollessa päällä, ei lipeämiseen ole mahdollisuutta. Ruoka on polttoaine ja sen ensisijainen tarkoitus on auttaa kehoa muokkautumaan, palautumaan ja toimimaan oikein. Toissijainen juttu on se nautintoainejuttu. Tämä pitää iskostaa päähän vielä tiukemmin, vaikka aika hyvin se jo on aivossa. Mutta mutta, aina on mahdollisuus kehittyä siinäkin :D.

Mutta nyt vielä illan toimet ja sitten kohti huomista :).

<3
-Kaza

4 kommenttia:

  1. Sulla on niin samat mietteet kuin minullakin! Tosin en ole vielä siirtynyt siihen tiukempaan ruokavalioon, vaan odotan ensin vastausta akselilta huomisesta online PT:stä että onko siinä järkeä (ja jos ei niin miksi, enkä heti kyllä hyväksy kieltävää vastausta ;) ). Mäkin olen ihastellut muiden muutoskuvia, ja miettinyt sitä miten paljon pienetkin lipsumiset vaikuttavat. Toisaalta minulla ei todellakaan ole tavoitteena mitkään kisalavat, enkä halua ajatella ruokaa vain polttoaineena. Oikein kyllä odotan jo aamupalamunakasta, vaikka onhan tämä just syömäni aamupuurokin hyvää...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Katjushka!
      Kiitos kommentistasi :)!
      Erilaiset tavoitteet kyllä muokkaa sitä, kuinka tiukasti suhtautuu ruokavalioon ja treeniin. Ja musta on hyvä niin, ettei kaikilla ole verenmaku suussa (ei siis mullakaan, vaikka meidän tavoitteet on erilaiset).
      Kerrohan sitten, mitä Akseli sanoo, mä en edes kysynyt keltään, olen vähän huono kysymään. Ehkä kannan seuraukset sitten kropassa myöhemmin :D.
      Mutta nyt olen kyllä iloinen. Huomaa heti, että on erilainen ruokavalio, kun aamupaino oli laskenut eilisestä -2 kiloa. Innolla odotan sitten huomisaamua, että millaisia tuloksia punnitus kertoo :).

      Poista
  2. Mä aamulla kirjoitin pitkän pätkän ja se ei vaan lähtenyt eteenpäin, ärsyttävää.Mistä mä nyt enää tiedän onko mulla näin iltapäivällä edes sama mielipide kuin aamulla ja mistä mä muistan mitä mieltä olen aamulla ollut?? ;-)

    No, kirjoituksesi oli kuin omasta suusta suollettua. Kadehdin toisten aikaansaannoksia ja samalla lipsun omasta valiostani koko aika, enhän mä niin tuloksia voikkaan saada aikaan. Mietin nyt, että mitä olisin voinut saavuttaa tässä puolessa vuodessa jos olisin koko aika mennyt ohjeiden mukaan. Turhaan tietenkään enää märehtiä, mennyt mikä mennyt ja nyt uudet tavoitteet kirkkaana mielessä. Päätin, että seuraavan puolen vuoden aikana lähtee 4kg ja sen jälkeen mulla on vielä puoli vuotta aikaa kasvattaa lihasta. Olen nyt siis vuoden kestävässä valmennuksessa ja tätä en heitä hukkaan!!! Ja nyt jostain sain aivan kauhean motivaatipläjäyksen, hyvä etten perseelleni kaatunut kun läjähti niin!! :D

    BC ohjeet ovat ihan hyviä (olen ollut heidän valmennuksessa), mutta siinä on mulle aivan liikaa leipää. Nyt mulla ei ole leipää ollenkaan ja se sopii mulle paljon paremmin.

    Hyvän näköiset eväät sulla on, kyllä tuolla lähtee!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Aikku!
      Kiitos kommentistasi, vaikka se ekalla kerralla sensuroitiinkin suuremman toimesta :D. Ei vais, kiva, kun koitit uudelleen näin iltapäivällä!
      Motivaatio on niin jännä juttu. Toisinaan tuntuu, että joka paikasta sitä melkein saa, ja toisinaan mikään ei pysty ylläpitämään motivaatiota, vaikka mikään ei sillei ole muuttunut. Tsemppiä siule, että motivaatio kantaa pitkälle. Eihän sitä kannata heittää hukkaan, mitä on saanut jo aikaan. Pidän kyllä niin peukut pystyssä ja käyn potkimassa, jos tarvitset sitä :D.

      Tässä mun nykyisessä ohjelmassa ei ole yhtään leipää. Ja oikeastaan ole sitä syönyt vain 40-50g lounaalla. Muuten on ollut aika leivätöntä. Toki vaihteleehan se kovasti valmennuksen mukaan, mutta mä olen tykännyt. Vaihtelu on just hyvä :D!

      Poista