Kehityskuvat

perjantai 25. huhtikuuta 2014

Mitä tänään syötäisiin?

Mä seurailen aika monenlaisia blogeja ja yksi niistä on My project is me. Siellä oli uusimmassa postauksessa tosi ihania kuvia päivän ja viikon ruuista. Monenlaista syötävää oli tarjolla. Se sai mut ajattelemaan sitä, mitä itse syön. Ja minkälaisia vaatimuksia asetan ruualle. Mä syön just joka päivä samaa juttua. Siis aamupalaksi puuroa 

ja raejuustoa.

Sitten salista riippuen lounaaksi syön joko salaatin tai sitten pastaa ja jauhelihaa. Tänäänkin söin siis pastaa, jauhelihaa, tomaattikastiketta ja pakastevihanneksia salaatilla. 
Olenkin valmistanut niitä ihan liukuhihnalla pakkaseen valmiiksi, ja sieltä on hyvä ottaa sapuskaa. 


Toki joskus syön muutakin kun pakasteökköä, kuten huomenna on luvassa naudan sisäpaistia, mutta pääsääntöisesti syön jauhelihaa ja salaattia. Kuten sitten iltaruualla.
Tai joskus, hyvänä päivänä syön kanaa ja salaattia :D
Mutta eipä noissa kamalasti mitään hurjaa vaihtelua ole. Ja toisaalta se ei haittaa yhtään. Mä nautin jauhelihasta ja KAALIraasteesta. Voisin sitä syödä toistaiseksi. Ehkä olen vähän rajoittunut sen suhteen, mutta kun laitan perheelle eri ruuat (ainakin suurimman osan aikaa) en enää viitsi alkaa piipertämään mitään gourmeeta itselleni. Mulle välttää vähän sinnepäin aseteltu huttu, kunhan maha tulee täyteen ja mieli paranee. Mun kohdalla pitää niin paikkansa se hyvä ruoka (tai oikeastaan ruoka) parempi mieli. Olen kuin ampiainen, jos mulla on liian pitkä aika edellisestä ateriasta.

Pääruoat ovat siis tässä. Välipalallas syön sitten vain raejuustoa ja omenaa ja iltapalalla rahkaa, marjoja ja mehukeittoa.
Uskomattoman houkuttelevan näköinen sapuska :D.
Näillä sitä pärjää sitten suurimman osan ajasta. Mutta se, miksi tämän kerron on juuri se, ettei mulla vaihdu nämä. Ja olen ihan onnellinen silti. Vaikka tykkään kokeilla uusia ruokia, en jaksa nähdä vaivaa oman ruokani takia. Oman haasteensa tähän tuo se, että minä VIHAAN keittoja. Ei ole olemassa mitään niin epäruokamaista, kuin joku keitto. Ja siksi olen iloinen, ettei tarvitse syödä perheen kanssa nakkikeittoja ja muita sätöstyksiä. Toki keitoistakin saa hyviä, esim. kasvissosekeitto lihalisällä tai sitten kanttarellikeitto tai juustokeitto. Onhan näitäkin, mutta peruslihakeitto ja nakkikeitto, niin ei kiitos! 

Tulisiko teille mieleen jotain kokeilemisen arvoisia reseptejä? Kevyitä ja hyviä, minun ruokavalioon sopivia? Tai tulisiko mieleen blogia, jossa tällaisia reseptejä olisi? Kyllä mä voin joustaa periaatteestani olla vaivaamatta päätäni omalla ruoanlaitolla, jos tarpeeksi innostun :D.

Mutta se tästä ruoka-asiasta.

<3
-Kaza

5 kommenttia:

  1. Mä syön nykyään joka päivä samaa ja ei haittaa yhtään. Tai no, lounaaksi syötävä keitto voi vaihtua hyvällä tuurilla (riippuen minkä purkin kaivan pakkasesta) mutta päivälliseksi on joka hiton päivä riisiä ja jauhista. Senkin olen tehnyt pakkaseen valmiiksi ja sitten vaan pannun kautta ääntä kohden. Simppeliä eikä tarvi vaivata päätään. :D

    Salaatti kuuluu jokapäiväiseen elämään, se on kuulunut jo vuosia ellei vuosikymmeniä. Lounaalla eka keittoa ja päälle salaattia, välipalaksi riisikakkujen kanssa salaattia ja illalla riisisössön kanssa salaattia. Joten salaattia kuluu mutta eihän se haittaa? No, talvella vähän kirpasee kun kaikki maksaa niin paljon, niin välillä sitten käytän pakastevihanneksia. Mutta sanotaan, että joka ruoalla on vihanneksia, siitä ei tingitä, eihän?? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Aikku ja kiitos taas kommentistasi!
      On ihanaa, että olet niin aktiivinen! :)

      Salaatti kuuluu todellakin jokapäiviseen elämään. Ei ole elämää, jos ei ole salaattia. En voisi kuvitellakaan, että palaisin siihen lihavien aikojen safkaan, jossa salaattia ei syöty ja vihannekset korvattiin voilla ja läskillä. Aamupalalla mulla ei kyllä ole vihanneksia tai mitään tuoretta, jos mehukeittoa ei lasketa (siis tässä ohjelmassa), mutta ehkä sitten toukokuun puolen välin jälkeen, kun palaan takaisin toiseen ruokavalioon.

      Liputan niin tälle meidän samalle ruualle, se on huippua, että on samiksia :D.

      Poista
  2. Huh minkälainen treeni, mulla melkein meni omat reidet ja pohkeet kramppiin pelkästä lukemisesta. :'D Ihan mahtavaa! If you don't fear your workout, it's not hard enough pätee varmasti noilla kilo- ja toistomäärillä, huhhuh. Tsemppiä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hups, mun piti tulla vielä korjaamaan, että olen näemmä kommentoinut hienosti väärään postaukseen. :D Tarkoitin siis tällä kommentilla tota uusinta Matti<3 -postausta, hehheh.

      Poista
    2. Hei evellyn ja kiitos kommenteistasi!
      Mä ajattelinkin, että varmasti on vähän lipsahtanut väärän postauksen puolelle, mutta ei kai sillä ole väliä. Tässähän nämä ovat peräkkäin :D.
      Huipputreeni kyllä oli, nyt jo hieman tuntuu jaloissa. Huomenna on kuulemma kamalin päivä ikinä :D.

      Poista