Kehityskuvat

perjantai 18. lokakuuta 2013

Vesisadetta ja valitusta

Eilen se sitten tapahtui. Kontrolli petti ihan totaalisesti ja tuli syötyä vaikka mitä. Toisaalta en kanna siitä huonoa omaatuntoa, mutta toisaalta vituttaahan se, että annan itselleni luvan syödä liian usein herkkuja. Mä en puhu enää repsahduksista, sillä ne ovat menneen talven lumia. Sen sijaan puhun luvan antamisesta, sillä jokainen päätös on miun oma. Minä päätin eilen syödä sipsiä, vaikka ne sisältää uskomattoman määrän p**kaa. Mutta miksi minä olen alkanut päättää tällaisia juttuja? Miksen enää pysty pitämään kiinni siitä, mitä olen saavuttanut ja mitä tavottelen?

Toisaalta syytän sitä, että olen laihduttanut vissiin kaksi vuotta putkeen. Olen ollut kokoajan jollain dieetillä ja tarkkaillut syömisiäni, jonkinlaista turnausväsymystä on havaittavissa. Kuitenkaan minulle ei sovi sellainen, että lopetan tarkkailun. Kesällä, kun loman aikaan niin tein, lihoin vissiin 5 kiloa. Mulla ei ole sitä kultaista keskitietä, vaan kaikki pitää mennä vaikeimman kautta. Ainakin vielä. Mutta tämän tiedostaminen ei poista olemassa olevaa ongelmaa.

Toisaalta asiaan hieman vaikuttaa se, ettei vielä ole tullut uusia ohjelmia ja ruokavalioita. Vasta ensi kuun puolessa välissä on tarkoitus alkaa tuolla BodyFitness-ohjelmalla (mitä se sitten tarkoittaa). Ja nyt elän sellaista välivaihetta. On jotenkin helpompi antaa lupa syömiseen, kun toisessa kädessä on se todellisuus siitä, ettei vielä ole edes alkanut tämä projekti. Mielessä soi ajatus siitä, että siihen asti voi elää kuin pellossa, mutta sitten pitää ryhdistäytyä. Ei se oikeasti mene niin, vaan nyt jo olisi hyvä saada kroppaa kuntoon. Olisi hieman lyhyempi matka tavoitteeseen.

Tällä viikolla olen kyllä kerännyt liikunta pisteitä hurjasti.
Toivottavasti tuosta jotain näkee ja saa selvää. Tokihan tänään on vasta perjantai ja liikuntapäiviä on jäljellä vielä kaksi. Mutta huomenna ja sunnuntaina suunnitelmissa on vain juoksulenkkejä kaksin kappalein. Ehkei peli ole menetetty, vaan jos ensi viikolla on nolla viikko, niin tiedän, mistä se johtuu. Tänään kuitenkin kävin tekemässä aikamoisen rinta, olkapää ja pohjetreenin. Nyt jo kivistää olkapäitä, kun tosiaan sai lisätä painoja melkein jokaiseen liikkeeseen. Näissä hetkissä sitä tuntuu, ettei kaikki työ ole mennyt hukkaan. Se motivoi taas jatkamaan.
 
 
 
Tässä aarteita arkistojen kätköstä. Tämä kuva on otettu joskus huhtikuussa. Tämä on siis lähtötilanne silloin. Noin pari viikkoa sen yhden firman, sitä yhtä haastetta takana. Ehkä viikonlopun aikana saisin kuvat siitä, että mikä tilanne on nyt. Oikeastaan itseänikin jännittää, että miltä tilanne näyttää. Niin kuin aiemmin kirjoitin, omalle tilanteelle sokeutuu niin helposti. Ei näe enää muutosta, vaan haukkuu itseään läskiksi tilaisuuden tullen.
 
Kuulostaa tosi terveeltä tämä minun minä-kuva. Mutta toisaalta tässähän sitä yritetään kokoajan parantaa. Minä olen kaunis, minä olen hyvä ja minä kelpaan. Tänään muuten on 5-vuotishääpäiväni, joten kyllä mie jollekin olen kelvannut <3.
 
Aurinko sateiseen päivään!
-Kaza

2 kommenttia:

  1. Heip :) Onko sulla viikossa kuitenkin luvallinen herkuttelupäivä, vai oletko siis niin tiukalla dieetillä ettei mitään herkkuja sallittaisi ? Itselläni toki eri tilanne, kun en ole dieetillä vaan käyn läpi elämäntapamuutosta - joten mulla on yksi "virallinen" herkuttelupäivä....ja itseni tuntien en kyllä pystyiskään kieltämään herkkuja täysin - se olisi täydellinen fiasko sitten kun repsahtaisin kuitenkin mässäilemään :-D
    Olehan armollinen itsellesi, noilla liikuntamäärillä kuitenkin todennäköisesti ruokapuoli ei voi kalorien osalta kovin pahalta näyttää :)
    P.S. myöhästyneet onnittelut hääpäivän johdosta !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa!
      Kiitos kommentistasi :).
      Miula on luvallinenkin herkkupäivä kerran kahdessa viikossa, mutta silloin ei pitäisi vetää karkkia ja sipsiä ja jätskiä kaksin käsin, silloin vain voi unohtaa tuo ruokavalion ja syödä kohtuudella mitä lystää.
      Jotenkin en kuitenkaan koskaan pääse sinne asti. Niin käsittämättömältä kuin se kuulostaakin, koen, etten pysty pitämään ruokavaliota niin hyvin, että olisin "ansainnut" herkkupäivän. Tämä tietenkin johtuu osaksi työstä ja pakollisista juhlista ja pitopöydistä, mutta myös omasta leväperäisyydestä.

      Musta tuntuu, että helpompaa on, jos kieltäytyy kokonaan. Ajan myötä unohtaa sen, miltä karkki maistuu, eikä sillei kaipaa sitä. Mulla varmaan on hieman vinoutunut tämä käsitys ruokaan. Elän syödäkseni, en toisin päin :D. Motivaatio on ehkä hieman kateissa, kun päivittäin huomaan pientä lipsumista. PT:ni tosin ehdotti, että antaisin itselleni viikon lepotauon, sillä ruokavaliosta lipsuminen voi johtua myös kehon ylikierroksista.

      Millainen sun herkkupäivä on? Mitä silloin syöt?

      Ja kiitos onnitteluista :D.

      Poista